ماهی شکم پر جزو آن دسته از غذاهایی است که  طعم بسیار خوبی دارد و همچنین برای بدن جزو غذا های مفید به شمار می آید،  ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه ماهی شکم پر را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم اما شاید در ابتدا بهتر باشد کمی درباره خواص ماهی و تاثیر آن بر روی سلامتی بدن صحبت کنیم و سپس به سراغ طرز تهیه ی ماهی شکم پر برویم.

مرغ شکم پر 6120512
 همانطور که میدانید غذاهای دریایی جزو سالم ترین غذا ها می باشند که اکثر پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که در طول هفته حتما از غذاهای دریایی استفاده کنیم.

 

 گوشت ماهی سرشار از مواد غذایی مهم و همچنین ویتامین ها ،  اسیدهای چرب امگا ۳، ید  و انواع مواد معدنی می باشد که تمامی آنها برای بدن ضروری هستند و مصرف آنها می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

 اگر بخواهیم به دیگر خواص ماهی اشاره کنیم می توانیم به جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و همچنین سکته‌های مغزی اشاره کرد،  طی مطالعات فراوانی که بر روی گوشت ماهی انجام شده است محققان دریافته اند که اگر شما در ماه ۲ الی ۳ بار از گوشت ماهی استفاده کنید به طور قابل توجهی خطر بروز سکته مغزی را کاهش خواهید داد.

 اگر بخواهیم به دیگر خواص ماهی اشاره کنیم می توانیم به جلوگیری از زوال عقل و مبتلا شدن به آلزایمر در سنین بالا اشاره کنیم تمام مواد معدنی و ویتامین ها و پروتئین هایی که در گوشت ماهی وجود دارد باعث  تقویت سلول های خاکستری مغز میشود و سلامت مغز را افزایش می دهد.

 حال می خواهیم به طرز تهیه ماهی شکم پر اشاره کنیم.

ماهی شکم پر

 مواد لازم برای تهیه ماهی شکم پر:

 ماهی قزل آلا ۱ عدد

 آلو ۳ عدد

 گردو ۲ الی ۳ عدد

 رب انار یک پیمانه

 جعفری به مقدار لازم

 نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری

 زرشک یک پیمانه

 سیر ۳ حبه

 پیاز یک الی دو عدد بزرگ

 

 طرز تهیه ماهی شکم پر:

 در ابتدا باید یک الی دو ساعت قبل از اینکه بخواهید ماهی ‌شکم‌ پر خود را آماده کنید ماهی را به وسیله نمک و فلفل سیاه و آبلیمو طعم دار کنید  و چند برش کوچک بر روی سطح بیرونی ماهی داده و حبه های سیر را درون آن قرار دهید.

 پس از گذشت یک الی دو ساعت شما باید زرشک، جعفری گردو و همچنین آلو را به همراه پیاز داغ با یکدیگر تفت دهید و پس از اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه ، رب انار را به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی مواد با یکدیگر سرخ شود.

 پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه مواد شما آماده است و شما می توانید تمامی مواد را داخل شکم ماهی بریزید و سپس شکم ماهی را به وسیله چند خلال دندان که به صورت عمودی درون آن قرار می‌گیرند،  بسته نگه دارید.

 اگر شما بخواهید ماهی شکم پر را درون ماهیتابه و یا درون سینی فر بگذارید بهتر از یک الی دو عدد پیاز را به صورت حلقه های نازک  خرد کرده و سپس آن را کف ماهیتابه و یا کف سینی فر بچینید و ماهی را بر روی آن قرار دهید این پیازها باعث می شوند که ماهی شما به کف ظرف نچسبد، پس از گذشت یک لایه کنیم ساعت ماهی شکم پر شما آماده است و می توانید آن را به همراه مواد دلخواه خود سرو کنید.

 

 هنگام تهیه ماهی شکم پر باید در نظر داشته باشید:

 هنگامی که میخواهید ماهی را طعم دار کنید، زعفران نیز برای طعم دار کردن ماهی استفاده کنید.

 ممکن است عده ای تصور کنند که اگر سیر را درون لایه های بیرونی گوشت ماهی قرار دهند ممکن است که ماهی طعمه سیر به خود بگیرد اما لازم به ذکر است که ماهی هیچ مسیری به خود نخواهد گرفت و زیر تنها برای از بین بردن بوی بد ماهی استفاده می شود.


تغذیه فود ، با ما بهترین باشید. ماهی ,کنیم ,مواد ,تهیه ,اشاره ,لازم ,تهیه ماهی ,اشاره کنیم ,گوشت ماهی ,ماهی استفاده ,خواص ماهی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عصر دانایی و آگاهی ارزانی گشنیز | وبسایت آموزشی و تفریحی علم و فرهنگ | برترین مطالب طنز اجتماعی و فرهنگی روز ایران و جهان سایتی برای همه فروش فلزیاب اصل تخفیف ویژه فقط برای امروز وبلاگ مهندسی نرم افزار ورودی 91 جهاد دانشگاهی اهواز زرین